loading...
سایت انجمن علمی زیست شناسی
masoud بازدید : 267 یکشنبه 23 بهمن 1390 نظرات (3)
http://iranfilm1.rozup.ir/13/DSC02879_14_%5B1600x1200%5D.jpg


- روزهای فعالیت این انجمن یکشنبه ها و سه شنبه ها از ساعت 8-14 می باشد.


-دانشجویانی که تمایل به عضویت و فعالیت در این انجمن دارند می توانند در روزهای فعالیت

به آدرس :ساختمان امیرالمومنین طبقه دوم  انجمن علمی زیست شناسی مراجعه فرمایند.


- دانشجویانی که مقالات علمی یا گزارشکارهای مرتب و معتبر دارند می توانند با اسم خود در

دومین نمایشگاه دست آوردهای زیست قرار دهند.



masoud بازدید : 200 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (0)


 

 

معمولا در فصل تابستان با گرم شدن هوا، مزاحمت های پشه ها برای انسان ها بیشتر می شود، بنابراین باید به دنبال راه‌هایی برای مقابله با گزش پشه و درمان های خانگی ناشی از خارش آن باشیم.

 

بسیاری از افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به نیش پشه دارند و همچنین بچه ها که واکنش شدیدی نسبت به گزش پشه از خود نشان می دهند می توانند با به کارگیری موارد زیر از فصل تابستان لذت ببرند.

 

 

 

به جای خرید مواد شیمیایی از داروخانه برای تسکین خارش حاصل از نیش پشه، می توانید از درمان های خانگی زیر استفاده کنید:
masoud بازدید : 187 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)

 

 

مارمولك دم برگي شيطاني

مارمولك دم برگی شیطانی Uroplatus phantasticus در سال 1998 در ماداگاسكار مشاهده شد اما براي اولين بار در سال 1888 توصيف شده بود.

اين مارمولك در ميان 12 گونه عجيب مارمولكهاي دم برگي از همه كوچكتر بوده و شب‌زيست است. شيوه استتار اين جانور نيز بسيار مرموز بوده و گونه‌هاي بزرگ آنها از بيشترين دندان در ميان گونه‌هاي مهره‌داران روي خاك برخوردارند

ادامه مطلب .....

masoud بازدید : 179 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)

 

محققان در پروژه‌اي كه پنج سال به طول انجاميد، موفق به شناسايي و تهيه فهرستي از 99 درصد ميكروب هاي موجود در بدن يك انسان سالم شدند به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پروژه ميكروبي Human Microbime با مشاركت صدها محقق از دانشگاه هاي مختلف براي تهيه نقشه‌اي از وضعيت حضور ميكروب ها در بدن انسان انجام شد كه نتايج اين تحقيق در مجله Nature و PLoS منتشر شده است..

ادامه مطلب...

masoud بازدید : 198 چهارشنبه 24 خرداد 1391 نظرات (0)

 

محققان دانشگاه كلاركسون نيويورك براي اولين بار موفق به كاشت سلول سوخت زيستي در يك حلزون شدند كه به اين حيوان اجازه مي‌دهد در زمان باقي مانده عمر خود به توليد برق بپردازد

 

ادامه مطلب ....

masoud بازدید : 197 چهارشنبه 24 خرداد 1391 نظرات (0)

 

محققان پژوهشكده علوم گياهي دانشگاه فردوسي مشهد موفق به كشف گونه جديدي از پياز در قله‌های آلاداغ و سالوك در استان خراسان شمالي شبه گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، در پي پژوهش‌های متمركز محققان پژوهشکده علوم گياهي دانشگاه فردوسي مشهد بر روي تنوع زيستي و پوشش گياهي رشته‌کوه‌های آلاداغ در استان خراسان شمالي، اين محققان موفق شدند گونه جديدي از پيازهاي وحشي را در مناطق مرتفع و صعب‌العبور قله‌های آلاداغ و سالوك كشف كنند.

 

ادامه مطلب ....

masoud بازدید : 176 چهارشنبه 24 خرداد 1391 نظرات (0)

 

محققان دانشگاه كشاورزي در مغولستان داخلي چين موفق به توليد نخستين گوساله تراريخته جهان با قابليت توليد شير كم لاكتوز شدند

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين گوساله تراريخته كه Lakes‌ نام دارد، ماه آوريل (ارديبهشت ماه) در آزمايشگاه دانشگاه كشاورزي در شمال چين به دنيا آمد

 

ادامه مطلب ....

masoud بازدید : 231 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

دریاچه Retba در سنگال واقع درغرب آفریقا برخلاف تمام دریاچه‌‌‌های دنیا رنگی شبیه به‌رنگ توت فرنگی دارد.

 

 

به گزارش تک ناز این دریاچه که از آبش شور است، به خاطر رنگ جالبش مورد توجه قرار گرفته است. این رنگ که بسیار غیر عادی است محققان را بر آن داشته تا آب این دریاچه را مورد آزمایش قرار دهند تا علت رنگ آن را بیابند.به گفته یکی از محققان، زمانی که از داخل هلی‌کوپتر به این دریاچه نگاه می‌کردیم، به نظر می‌رسید که قایق‌‌‌ها روی مخلوطی از شیر و توت فرنگی شنا می‌کردند. غلظت نمک این دریاچه به حدی است که باعث شناور شدن هر شناگری در سطح آب می‌شود

ادامه مطلب ...

masoud بازدید : 274 پنجشنبه 18 خرداد 1391 نظرات (0)

 

 يک سوسک مي تواند 10 روز بدون سرش زندگي کند.
- اگر مي خواهي از آرواره يک تمساح جان سالم به در ببري، انگشت هايت را در چشمانش فرو کن. فورا به  شما اجازه مي دهد که فرار کني!
- وقتي مگس بر روي يک ميله فولادي مي نشيند، ميله فولادي به اندازه دو ميليونيم ميليمتر خم مي شود.
- چيتا يا يوزپلنگ سريع ترين حيوان خشکي است. او در عرض فقط 3 ثانيه 100 کيلومتر در ساعت سرعت مي گيرد. رکوردي که حتي سريع ترين خودروهاي فراري هم نتوانسته اند بشکنند.
- کرم هاي ابريشم در 56 روز، 86 هزار برابر خود غذا مي خورند.
- شتر در 3 دقيقه 95 ليتر آب مي خورد.

موش هاي صحرايي چنان سريع تکثير پيدا مي کنند، که در عرض هجده ماه دو موش صحرايي قادرند يک ميليون فرزند داشته باشند


ادامه مطلب .....

masoud بازدید : 213 چهارشنبه 17 خرداد 1391 نظرات (0)

راننده بازنشسته کامیون که تأثیر تابش نور خورشید پیری زودرس را برای نیمی از صورتش به همراه آورده است

تصویر منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند نشان دهنده بیماری است که متخصصان بیماری های پوستی از آن با عنوان پیری ناشی از نور آفتاب یاد می‌کنند و حکایتگر صدماتی است که یک طرف صورت این راننده بازنشسته کامیون در نتیجه برخورد نور آفتاب متحمل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنیفر گوردن متخصص بیماریهای پوستی دانشگاه نورث وسترن که مورد این راننده کامیون بازنشسته 69 ساله را گزارش کرده است، گفت: وی قسمت اعظم زندگی خود را به عنوان راننده کامیون فعالیت کرده و هرگز از کرم ضد آفتاب استفاده نکرده است، ما اعتقاد داریم که قرارگیری یک سمت صورت این مرد در مقابل نور آفتاب موجب ایجاد این صدمه شده است

ادامه مطلب ...

masoud بازدید : 185 یکشنبه 14 خرداد 1391 نظرات (0)

 

بسياري از انسانها مايل به محافظت و نزديك نگه داشتن خانواده خود هستند اما آرواره ماهي خالدار اين نزديكي را به حداكثر رسانده و فرزندان خود را در دهان حمل مي‌كند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين ماهي به ندرت به انجام چنين كاري مي ‌پردازد ولي يك عكاس فلوريدايي در يك فرصت نادر توانسته يك آرواره‌ماهي پدر را به تصوير بكشد كه خانواده خود را براي تفريح در دهان گذاشته و در درياچه وورث‌لاگون مي‌گرداند!

آرواره‌ماهي خالدار يك دهان‌پرور بوده و از اين رو گونه‌هاي نر به انتقال تخم ها در دهانشان مي پردازند و تا زمان تولد از آنها در برابر شكارچي‌ها محافظت مي‌كنند.

ادامه مطلب ...

masoud بازدید : 187 یکشنبه 14 خرداد 1391 نظرات (0)

 

یک محقق دانشکده طراحی پارسون، دست به ساخت دستگاهی زده که از نیروی رسانایی دندان برای انتقال صوت از دستگاه پخش MP3 از میان دندانها استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیزن چاکین ابتدا برای ساخت دستگاه « Play-A-Grill» از روی دهان خود قالب گرفته و از آن برای تولید یک مدل مومی از دندانهای بالایی خود استفاده کرد

ادامه مطلب ....

masoud بازدید : 181 یکشنبه 14 خرداد 1391 نظرات (0)

 

 

يك آزمايش خون ساده مي‌تواند درمان سرطان را با نشان دادن كارايي يا عدم كارايي فرايند درماني متحول سازد.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشمندان انگليسي رويكرد كاملاً نويني را براي نظارت دقيق بر پيشرفت تومورهاي سرطاني بدون نياز به اسكن يا جراحي طراحي كرده‌اند

ادامه مطلب ...

 

 

masoud بازدید : 157 شنبه 13 خرداد 1391 نظرات (0)
http://konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/bakteri11327082636.jpeg

دانشمندان آلمانی نوعی گوش نانویی ساخته اند که به عنوان کوچکترین گوش دنیا قادر است به صدای باکتریها گوش دهد.
اگر فکر می کنید که گوش انسان نمی تواند صداهای با بسامد کمتر از 20 کیلوهرتز را بشوند بهتر است نظر خود را عوض کنید.
چون به زودی خواهید توانست حتی صدای باکتریها و میکروبها را هم بشنوید.

masoud بازدید : 201 شنبه 13 خرداد 1391 نظرات (0)

رقابت سالانه عکاسي «جهان کوچک» به پشتيباني مالي شرکت «نيکون» سالانه تصاوير شگفت‌انگيزي از پيچيدگي و زيبايي حيات از دريچه ديد ميکروسکوپ‌ها ارائه مي‌کند.

به گزارش خبرگزاري مهر، برندگان نهايي رقابت سالانه جهان کوچک شرکت نيکون اعلام شدند. عکس‌هاي ارائه شده در اين رقابت، عکس‌هاي ميکروسکوپي از ذرات يا اجسامي هستند که زيبايي دروني آنها را نمي‌توان با چشم غير مسلح مشاهده کرد

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/7/19/39318_509.jpg


رتبه اول: تصويري از قسمت پرچم گياه خردل با بزرگنمايي 20 برابر

masoud بازدید : 196 سه شنبه 02 خرداد 1391 نظرات (0)


 

گل ساعتي، اندام هوايي خشک شده گياه . Passiflora incarnate L از خانواده گل ساعتي (Passifloraceae ) است. گل ساعتي طبق نظر مونوگراف کميسيون دارويي آلمان داراي وضعيت درماني مثبت است و در مونوگراف کميسيون متخصصين گياهان دارويي اروپا داراي رتبه 4 مي باشد.
masoud بازدید : 284 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

روی در بیش از صد نوع آنزیم وجود دارد، کربوکسی ببتیداز A و B آلکالین فسفاتاز، DNA پلیمراز.

انتظاری افزود: برای مثال در کبد در متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین، لیپید و تولید انرژی نقش دارد.

ادامه مطلب ..
masoud بازدید : 213 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

 

رئیس انجمن دیابت ایران افزود:«لازم است افراد دیابتی مواردی را جهت پیشگیری از سندروم پای دیابتی رعایت کنند از جمله اینکه قند ناشتا برای افراد دیابتی در حد طبیعی بایستی به طور مداوم زیر 130 و 2 ساعت بعد از غذا بالاتر از 180 میلی گرم درصد نباشد و هموگلوبین a1c این افراد نیز بایستی در حد طبیعی که زیر 7 است کنترل شود سپس درصورتی که چربی خون بالا و فشارخون بالایی دارند در حد طبیعی کنترل کنند و حداقل روزی 20 دقیقه فعالیت جسمی داشته باشند».

 

ادامه مطلب ...


masoud بازدید : 170 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

دانشمندان آزمايشگاه ملي لاورنس بركلي، شيوه‌اي ابداع كرده‌اند كه بر اساس آن مي‌توان با استفاده از ويروس‌هاي بي‌خطر كه انرژي مكانيكي را به برق تبديل مي‌كنند، نيرو توليد كرد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين دانشمندان با ساخت يك ژنراتور با قابليت توليد جريان كافي براي راه‌اندازي يك نمايشگر كوچك بلور مايع به آزمايش رويكرد خود پرداختند.

اين ژنراتور با فشار انگشت بر روي يك الكترود به اندازه تمبر كه با ويروسهاي مهندسي‌شده خاص پوشش داده شده، كار مي‌كند و در آن ويروسها به تبديل نيروي اين فشار به يك بار الكتريكي مي‌پردازند.

 

 

masoud بازدید : 241 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

يك محقق موسسه فناوري ماساچوست دست به ساخت اولين برگ مصنوعي عملي زده كه با

شبيه‌سازي فرايند فتوسنتز به تبديل آب و نور به انرژي مي‌پردازد

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دانيل نوچرا در مقاله خود كه در مجله Accounts of Chemical Research انجمن شيمي آمريكا منتشر شده، اظهار كرده كه اين فناوري بر خلاف دستگاههاي پيشين كه از مواد پر هزينه استفاده مي‌كردند،‌از مواد ارزان ساخته شده و فرايندهاي مهندسي و ساخت كم هزينه در آن بكار برده مي‌شود.

ادامه مطلب ....

masoud بازدید : 209 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

 

محققان اخيرا موفق به مشاهده پديده نادر پروانه‌هاي دوجنسي شدند كه به گفته آنها از هر 10 هزار پروانه، يك پروانه دو جنسي است و داراي نيمي بدن ماده و نيمي بدن نر متولد مي‌شود و در اين حالت يك بال به رنگ آبي و يك بال به رنگ صورتي است

ادامه مطلب ...

masoud بازدید : 179 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

گزارش خبرگزاری مهر، گاز متان یکی از گازهای گلخانه ای است که دست کم 20 برابر دی اکسید کربن ایجاد گرما می کند.

گاوها و سایر پستانداران نشخوار کننده نیز به دفع گاز متان از بدن خود مشهور هستند که البته آنها تنها نگرانی در رابطه با گرمایش زمین محسوب نمی شوند. حقیقت این است که دفع گاز متان از بدن آنها به این معنا است که این حیوانات از خوراک خود برای تولید انرژی به همان میزانی که کشاورزان انتظار دارند استفاده نمی کنند

ادامه مطلب ..

 

masoud بازدید : 212 یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

محققان دانشگاه «تمپل» در امريكا از DNA به عنوان جوهر نامرئي استفاده كرده‌اند.

به گزارش سرويس فناوري ايسنا، در حالي که بيشتر مردم DNA را بعنوان اجزاي سازنده موجودات زيستي مي‌شناسند، اين مولکول‌هاي بزرگ کاربردهاي بالقوه‌اي در زمينه‌هايي از قبيل زيست‌حسگري، آرايش نانوذرات ‌و ساختارهاي ابرمولکولي سازنده دارند. اکنون دانشمندان کاربرد ديگري به نام جوهر نامرئي به اين ليست اضافه کردند

ادامه مطلب .....

 

masoud بازدید : 230 یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

يك دانش آموز 13 ساله با استفاده از يك تركيب ساده موفق شد آبنبات چوبي براي متوقف كردن سكسكه توليد كند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «مالوري كيفمان» اهل آمريكا، در تابستان 2010 براي متوقف كردن سكسكه بي وقفه خود راه هاي مختلفي از جمله خوردن يك ليوان آب نمك را تجربه كرد و پس از اين ماجرا و طي دو سال، بيش از 100 تركيب مختلف را براي ساختن آبنبات ضد سكسكه مورد آزمايش قرار داد.

 

ادامه مطلب ....

masoud بازدید : 246 یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

محققان دانشگاه آیووا موفق به شناسايي گونه جديدي از سوسمار در شرق آفريقا شده‌اند كه بسيار بزرگ بوده و مي‌تواند يك انسان كامل را ببلعد.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين حيوان با طول بيش از هشت متر، بزرگترين گونه سوسمار در زمين محسوب شده كه در حدود دو تا چهار ميليون سال پيش در كنيا مي‌زيسته است

ادامه مطلب ...

 

masoud بازدید : 260 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

این تراشه سه در سه میلیمتری داخل کره چشم بیماران کارگذاشته می‌شود

گروهی از پزشکان بریتانیایی با قراردادن یک ریزتراشه داخل چشم افرادی که براثر بیماری التهاب رنگدانه‌ای شبکیه چشم نابینا بودند، دید آنها را اصلاح کردند.

بقیه در ادامه مطلب ....

 

masoud بازدید : 199 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

 

دانشمندان گونه جديدي از زنبور را شناسايي كرده‌اند كه چيزي را بيشتر از خوردن شهد شيرين مايع پوشاننده كره چشم انسان دوست ندارند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين زنبورها به آرامي به زير پلك فرد مي‌رود؛ بطوريكه برخي از افراد متوجه حشره نشده و هيچ حساسيتي در زمان مكيده شدن اشك چشم توسط آنها احساس نمي‌كنند.

 

ادامه مطلب ....

 

masoud بازدید : 250 شنبه 09 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

محققان موفق به شناسايي چهار گونه جديد خرچنگ آب شیرین در فيليپين شده‌اند كه به رنگ بنفش براق هستند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين موجودات ريز در زير تخته‌سنگها و ريشه‌هاي درون رودخانه‌ها پنهان شده و در طول شب از گياهان، ميوه‌ها، مردار و حيوانات ريز در آب تغذيه مي‌كنند.

ادامه مطلب ....

masoud بازدید : 229 جمعه 08 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با خودشان حرف می زنند این عادت را حفظ کنید چون نه تنها علامت دیوانگی نیست، بلکه سرعت عمل شما را بیشتر می کند.
به گزارش برترین ها طی تحقیقاتی که در دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفت محققان متوجه شدند کسانی که با خودشان حرف می زنند زودتر از دیگران اشیای موردنظر خود را پیدا می کنند

ادامه مطلب ...

 

 

 

masoud بازدید : 191 جمعه 08 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

 

 - همشهری آنلاین: دانمشندان در غاری در جنوب شرقی ایالت نیومکزیکو در آمریکا و در چند کیلومتری پارک ملی حفره‌های کارلزبد حشرات جدیدی شبیه به میگو کشف کرده‌اند

به گزارش مهر، جیم گودبار از دفتر مدیریت زمین و کارشناس ارشد گفت: حشرات جدید تازه کشف شده از گونه دوجورپایان تا پیش از این ناشناخته بودند

ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 335
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 1,140
  • بازدید سال : 6,280
  • بازدید کلی : 153,705